Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 01 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 02 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 03 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 04 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 05 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 06 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 07 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 08 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 09 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 10 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 11 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 12 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 13 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 14 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 15 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 16 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 17 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 18 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 19 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 20 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 21 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 22 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 23 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 24 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 25 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 26 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 27 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 28 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 29 Vullis - Tot Kunst Verheven | Art Piece 30
Zwerfvuil heeft op Ronald Kouijzer een grote aantrekkingskracht. Door de zee aangespoeld, brutaal weggegooid, verzameld door slopers of achteloos achtergelaten door mensen. Zomaar cadeau, maar nooit voorspelbaar. Lopend langs havens, vismijnen, straten en de Noordzeestranden wil het gevonden worden.

Het verhaal dat ontstaat door de reis die het materiaal heeft afgelegd, het vervagen van de kleuren en vorm intrigeert hem. UV-licht, zout, olie en zand doen hun werk op een dusdanige manier dat het niet te overtreffen is. Deze bouwstenen, ogenschijnlijk als rest, als overblijfsel, zijn de basis voor zijn werk.

Bepaalde thema's zoals veranderingen in het Europese milieu- en visquotabeleid spelen op de achtergrond een rol. Collages, assemblages en sculpturen komen tot stand met materialen die al strandjuttend en vergarend zijn bekomen. Het is een vorm van hedendaagse Arte Povera. Een kunst die gebruik maakt van wat deze huidige maatschappij in de natuur achterlaat. Een nieuwe werkelijkheid met materialen die misschien wel aan een derde of vierde bestaan zijn begonnen. Recycleren, het oudste proces op aarde.